Οργάνωση Νέας Εκπαιδευτικής Μονάδας (Ανάλυση Επιχειρηματικότητας)

 

‘Ανάλυση Επιχειρηματικότητας – 008 ’                   ΙΩΑΝΝΗΣ Γ. ΜΑΥΡΟΣ

 

 

1. Τα επιχειρηματικά δίκτυα συμβάλλουν ουσιαστικά στην επίτευξη των στόχων μιας επιχείρησης.

 Έχουν άμεση επίδραση στην αύξηση της ποιότητας των παραγόμενων προϊόντων ή προσφερόμενων υπηρεσιών, στη μείωση του λειτουργικού κόστους της επιχείρησης, στην αύξηση της εμπορευσιμότητας των παραγόμενων προϊόντων, γενικά δηλαδή στην αύξηση της ανταγωνιστικότητας της επιχείρησης.

Η πρόσβαση και συμμετοχή στα επιχειρηματικά δίκτυα δίνει τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να έχουν άμεση και έγκαιρη πληροφόρηση σε θέματα εφαρμογής καινοτομιών.

Οι επιχειρήσεις όταν συμμετέχουν σε επιχειρηματικά δίκτυα, έχουν ευκολότερη πρόσβαση σε εξειδικευμένο προσωπικό, σε νέα και ταλαντούχα στελέχη και γενικά στις νέες τεχνολογίες.

Η διεύρυνση των αγορών, η ευκολότερη πρόσβαση σε αυτές, η προώθηση και διαφήμιση των επιχειρήσεων και προϊόντων είναι αποτελεσματικότερη μέσα από την συμμετοχή των επιχειρήσεων σε επιχειρηματικά δίκτυά.

Η πρόσβαση, η διαπραγματευτική ικανότητα και η εξεύρεση κεφαλαίου διευκολύνεται με τη συμμετοχή σε επιχειρηματικά δίκτυα, λόγου του ότι μια μόνη επιχείρηση έχει περιορισμένο χρόνο να αφιερώσει στην αναζήτηση πηγών και της λείπουν συνήθως τα ειδικευμένα στελέχη.

Η οργανωτική βελτίωση εντός της επιχείρησης που συντελεί στην μείωση του λειτουργικού κόστους και στην αύξηση της ευελιξίας επέρχεται με τα δίκτυα που παράλληλα βγάζουν την επιχείρηση από τα περιοριστικά πλαίσια της διαχείρισης από άτομα του στενού οικογενειακού κύκλου και τους αναπτύσσει την συνεργατική κουλτούρα.

Επιγραμματικά μπορούμε να αναφέρουμε ότι ευκολότερα επιτυγχάνονται σκοποί και δράσεις όπως:

Διοργάνωση σεμιναρίων, συναντήσεις ομάδων εργασίας, επικοινωνία με κέντρα που εφαρμόζουν νέες τεχνολογίες και ενημερώνουν για τεχνικά θέματα αιχμής, όπως εξελίξεις και τεχνικές προδιαγραφές παραγωγής.

            Ενθάρρυνση ανάληψης επιχειρηματικού ρίσκου καθώς και καθοδήγηση και ιεράρχηση επενδύσεων.

            Εδραίωση της εμπιστοσύνης μεταξύ των επιχειρήσεων με την ανάπτυξη του αισθήματος της ισότιμης συνεργασίας και αμοιβαίας βοήθειας.

 

 

 

 

 

2. Το επιχειρηματικό σχέδιο που ακολουθεί αφορά μια επιχείρηση εμπορίας μεταχειρισμένων

    αυτοκινήτων.

 

 

 

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ (BUSINESS PLAN)

 

 

ΟΝΟΜΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ:

             «ΤΡΟΧΟΣ ΕΜΠΟΡΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ εταιρεία περιορισμένης ευθύνης»

 

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: Δελφών 45 Γλυφάδα

 

ΤΗΛΕΦΩΝΟ: 2109600000

 

ΟΝΟΜΑΤΑ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ: Γιάννης  Γιώργος  Ανδρέας 

                  Σύνοψη κεντρικής ιδέας πλάνου:

 

 

            Σκοπός της επιχείρησης είναι η πώληση μεταχειρισμένων αυτοκινήτων τα οποία βρίσκονται σε εξαιρετική κατάσταση και δίνονται με εγγύηση καλής λειτουργίας.

            Με τις δικές μας προσφορές θα γίνεται εφικτή η αγορά ενός αυτοκινήτου πολυτελείας από άτομα που δεν μπορούν να διαθέσουν τόσο μεγάλα χρηματικά ποσά.

            Με δεδομένη την διάθεση πολλών κατόχων ακριβών και μεγάλων αυτοκινήτων να τα αντικαταστήσουν με μικρότερα θα μπορούμε να αγοράζουμε σε χαμηλές σχετικά τιμές και αντίστοιχα να τα προσφέρουμε.

            Η ενασχόληση με τον τομέα της αγοράς και πώλησης μεταχειρισμένων αυτοκινήτων για πολλά χρόνια και η γνώση της διαδικασίας διεκπεραίωσης των γραφειοκρατικών θεμάτων θα μας δώσουν το πλεονέκτημα σε αυτό τον τομέα της αγοράς.

           

 

 

 

 

 

 

                   Πίνακας Περιεχομένων

 

            Ι. Περιγραφή της Επιχείρησης

Α. Ταυτότητα της Επιχείρησης

Β. Προϊόντα / Υπηρεσίες

Γ. Τοποθεσία

  

ΙΙ. Το Σχέδιο Μάρκετινγκ (Marketing plan)

A. Ανάλυση δυνατών σημείων και αδυναμιών (S.W.O.T. Analysis)

Β. Ο Ανταγωνισμός:

Γ. Τιμολογιακή πολιτική – Πωλήσεις

    Στοιχεία διαμόρφωσης της τιμολογιακής πολιτικής

Δ. Διαφήμιση – Δημόσιες Σχέσεις

 

          III. Το Σχέδιο Διοίκησης και Λειτουργικής Διαχείρισης (Management plan)

Α. Σύνθεση και καθήκοντα προσωπικού

Β. Εκπαίδευση – Επιμόρφωση προσωπικού

Γ. Αμοιβές Προσωπικού

 

IV. Σχέδιο Οικονομικής Διαχείρισης

Α. Προϋπολογισμός έναρξης

Β. Προϋπολογισμός λειτουργίας

 

V. Συμπληρωματικά στοιχεία / παράρτημα

 

 

 

 

Ι. Περιγραφή της Επιχείρησης

 

Α. Ταυτότητα της Επιχείρησης:

 

          Η επιχείρηση λειτουργεί ως εταιρεία περιορισμένης ευθύνης με τη συμμετοχή τριών εταίρων και τη επωνυμία ΤΡΟΧΟΣ ΕΜΠΟΡΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ «εταιρεία περιορισμένης ευθύνης». Η εταιρεία ιδρύθηκε πριν από 15 χρόνια το 1994 με έδρα την Γλυφάδα και κεφάλαιο 120.000 €.

Σκοπός της εταιρείας είναι η πώληση μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.

            Το επιχειρηματικό σχέδιο συντάσσεται γιατί θέλει η εταιρεία να επεκτείνει τις δραστηριότητές της  στην Κρήτη.

            Η καλή οικονομική κατάσταση που παρουσιάζουν οι κάτοικοι της Κρήτης και ειδικά των Χανίων, μας κάνει να θεωρούμε ότι η επέκταση των δραστηριοτήτων της εταιρείας μας στην Κρήτη είναι μία καλή επιχειρηματική κίνηση. Τη στιγμή που αποφασίζουμε την επέκταση κατέχουμε έναν αρκετά μεγάλο αριθμό αυτοκινήτων τα οποία είναι κατάλληλα για να ικανοποιήσουν τους κατοίκους της Κρήτης σύμφωνα με την έρευνα που προηγήθηκε. Οι κάτοικοι της Κρήτης ενδιαφέρονται ιδιαίτερα για πολυτελή αυτοκίνητα μεσαίου και μεγάλου κυβισμού, γερμανικής προέλευσης.

            Η επιχείρηση θα λειτουργεί όλο το χρόνο

            Τα αυτοκίνητα που πουλάμε συνοδεύονται από εγγύηση καλής λειτουργίας για χρονικό διάστημα που εξαρτάται από την μάρκα, το μοντέλο και την ηλικία του αυτοκινήτου. Η υποστήριξη του πελάτη μετά την αγορά προβλέπει την καθοδήγηση για καλή χρήση και συντήρηση του αυτοκινήτου. Για το λόγω αυτό ήδη έχουμε κλείσει συμφωνία συνεργασίας με το συνεργείο αυτοκινήτων του κ. Μαυράκη.

 

Β. Προϊόντα / Υπηρεσίες:

 

            Μεγαλύτερη έμφαση θα δώσουμε στην αγορά και πώληση αυτοκινήτων Ελληνικής αντιπροσωπείας με άδεια πρώτης κυκλοφορίας την τελευταία πενταετία.

            Η πείρα που έχουμε να ξεχωρίζουμε τα καλύτερα αυτοκίνητα και να τα αγοράζουμε τοις μετρητοίς, μας κάνει να μπορούμε να πετύχουμε τις καλύτερες τιμές και αντίστοιχα να τα προσφέρουμε στις πλέον ανταγωνιστικές τιμές.

            Ο αστικός πληθυσμός της πόλης αλλά και ο αγροτικός και κτηνοτροφικός όλου του νομού θα μπορεί να βρει ένα αυτοκίνητο ‘ξεχωριστό’ σε καλή ποιότητα και τιμή.

           

 

Γ. Τοποθεσία:  

 

Το κατάστημα θα στεγάζεται σε ενοικιαζόμενο χώρο στην έξοδο της πόλης προς το λιμάνι και την εθνική οδό.

            Η τοποθεσία αυτή επιλέχθηκε διότι από εκεί είναι η είσοδος και έξοδος της πόλης και είναι σημείο μεγάλης προβολής για επιχειρήσεις εμπορίας αυτοκινήτων.

            Οι ενδιαφερόμενοι πελάτες επισκέπτονται τις επιχειρήσεις εμπορίας αυτοκινήτων με τα δικά τους αυτοκίνητα που έχουν για αντικατάσταση. Η πρόσβαση είναι εύκολη και από τις δύο κατευθύνσεις κυκλοφορίας.

            Στη μία πλευρά του καταστήματος, όπου και το πάρκιν των αυτοκινήτων της έκθεσης, έχουμε διαμορφώσει ένα χώρο για την στάθμευση των αυτοκινήτων των πελατών.

            Το κτίριο που στεγάζεται η επιχείρηση είναι ισόγειο και εκατέρωθεν υπάρχουν ακάλυπτοι χώροι, έτσι η προβολή της βιτρίνας είναι ανεμπόδιστη. Για τις βραδινές ώρες έχουν τοποθετηθεί περιμετρικά προβολείς φωτισμού.

            Η πόλη και τα γύρω χωριά και γενικά όλος ο νομός επιλέγεται όλο και περισσότερο για μόνιμη κατοικία από άτομα που εγκαταλείπουν την Αθήνα και τα άλλα μεγάλα αστικά κέντρα.

            Το κατάστημα που ενοικιάζουμε μαζί με το διπλανό οικόπεδο, μας παρέχουν τους απαραίτητους χώρους για την λειτουργία της επιχείρησης και καλύπτουν τις απαιτήσεις σε  περίπτωση που αυξηθούν οι ανάγκες για την στέγαση της επιχείρησης.

           

 

ΙΙ. Το Σχέδιο Μάρκετινγκ (Marketing plan)

 

A. Ανάλυση δυνατών σημείων και αδυναμιών (S.W.O.T. Analysis)

 

            Οι καλές προσφορές που μπορούμε να κάνουμε, η πληθώρα των μοντέλων αυτοκινήτων που διαθέτουμε, η άψογη κατάσταση των αυτοκινήτων, η εγγύηση καλής λειτουργίας που δίνουμε γραπτώς, είναι τα στοιχεία που μας καθιστούν ιδιαίτερα ανταγωνιστικούς.

            Το μόνο σημείο που μας προβληματίζει είναι η δυσκολία της άμεσης μεταφοράς νέων αυτοκινήτων που αγοράζονται ή βρίσκονται στο κατάστημα της Αθήνας.

            Υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να εμπορευόμαστε αυτοκίνητα που προέρχονται αποκλειστικά από αγοροπωλησίες εντός της Κρήτης.

            Η υποστήριξη των τοπικών επιχειρήσεων από τους κατοίκους είναι το ερωτηματικό στο επιχειρησιακό εγχείρημα.

 

            Β. Ο Ανταγωνισμός:

 

Οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο χώρο της εμπορίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων απευθύνονται περισσότερο σε επαγγελματικού και αγροτικού τύπου αυτοκίνητα.

            Οι αντιπροσωπείες είναι οι μόνες που παράλληλα με τα καινούρια αυτοκίνητα εμπορεύονται και μεταχειρισμένα από ανταλλαγές.

            Τα στοιχεία από τις μεταβιβάσεις αδειών κυκλοφορίας δείχνουν μια σταθεροποιητική τάση στις αγοροπωλησίες μεταχειρισμένων αυτοκινήτων όταν στην υπόλοιπη χώρα η τάση είναι έντονα πτωτική.

            Ο τοπικός παράγοντας είναι ένα σαφές πλεονέκτημα των ανταγωνιστικών επιχειρήσεων, το ότι δεν έχουν όμως άμεση πρόσβαση στην αγορά νέων μεταχειρισμένων από την Αθήνα είναι το μειονέκτημα τους.

            Τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που διαθέτουν οι ανταγωνιστές μας δεν είναι σε καλή κατάσταση γιατί έχουν κυκλοφορήσει στο νησί για μεγάλο χρονικό διάστημα και ως γνωστό η διάβρωση είναι εμφανής.

            Αυτό που κάνει τις άλλες επιχειρήσεις να θεωρούνται ασυναγώνιστες είναι η φιλική σχέση που διατηρούν με τους πελάτες λόγω των τοπικών παραδόσεων. Αυτή είναι και η καλύτερη διαφήμιση για τις ανταγωνιστικές επιχειρήσεις.

 

 

          Γ. Τιμολογιακή πολιτική – Πωλήσεις:

 

Στοιχεία διαμόρφωσης της τιμολογιακής πολιτικής

 

            Επειδή αγοράζουμε τα αυτοκίνητα τοις μετρητοίς έχουμε τη δυνατότητα να τα πληρώνουμε φτηνά.

            Η συντήρηση των αυτοκινήτων της έκθεσης έχει μικρό κόστος.

            Το προσωπικό που απασχολούμε είναι μία γραμματέας και δύο υπάλληλοι ένας για εξωτερικές εργασίες και ένας για το κατάστημα όπου συντηρεί και τα αυτοκίνητα της έκθεσης.                   Όλα μας τα αυτοκίνητα από έρευνα που κάναμε μπορούν να διατεθούν στις ίδιες ή και χαμηλότερες τιμές από τον ανταγωνισμό. Αυτό που θα μας κάνει να ξεχωρίζουμε είναι οι υπηρεσίες υποστήριξης προς τον πελάτη μετά την αγορά του αυτοκινήτου.

           

 

          Δ. Διαφήμιση – Δημόσιες Σχέσεις

 

            Το σλόγκαν της επιχείρησης είναι ‘Επιλεγμένα αυτοκίνητα για απαιτητικούς ιδιοκτήτες οδηγούς’.

            Θέλουμε να δώσουμε στους υποψήφιους πελάτες μας την βεβαιότητα ότι το αυτοκίνητο που θα αγοράσουν από εμάς είναι εγγυημένο.

            Η παροχή εγγύησης για τα αυτοκίνητα που αγοράζονται από εμάς είναι το σημείο που θέλουμε να αντιληφθεί το κοινό.

            Η διαφήμιση στην αρχή δεν θα είναι πολυδάπανη και θα ανατεθεί μόνο στον τοπικό τύπο.

            Το κύριο μέλημα της επιχείρησης απέναντι στους πελάτες θα είναι η ανάπτυξη και διατήρηση σχέσεων εμπιστοσύνης και τιμιότητας.

           

 

                       

             III. Το Σχέδιο Διοίκησης και Λειτουργικής Διαχείρισης
         (
Management plan)

 

Α. Σύνθεση και καθήκοντα προσωπικού

 

            Η γραμματέας θα διεκπεραιώνει όλες τις δουλείες του γραφείου. Ο εσωτερικός υπάλληλος θα έχει την φροντίδα των αυτοκινήτων και θα παρουσιάζει τα αυτοκίνητα στους πελάτες. Ο υπάλληλος για τις εξωτερικές εργασίες θα αναλαμβάνει την περαίωση των διαδικασιών μεταβίβασης και μεταφοράς των αυτοκινήτων από την Αθήνα.

            Η επιχείρηση θα έχει εξωτερικό συνεργάτη λογιστή.

 

             

Β. Εκπαίδευση – Επιμόρφωση προσωπικού

 

            Η ενασχόληση με την εταιρεία στην Αθήνα μου δίνει όλες τις δυνατότητες να διευθύνω το υποκατάστημα στη Κρήτη.

            Η παραμονή μου στη Κρήτη θα με αποδυναμώσει από την μεγάλη αγορά της Αθήνας αλλά πιστεύω ότι θα έχω συνεχή ενημέρωση από τους συνεργάτες μου.

            Οι υπάλληλοι που θα εργάζονται στην επιχείρηση θα είναι απόφοιτοι δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και πρόθεση της επιχείρησης είναι να δώσει κίνητρα οικονομικά ώστε να παρακολουθούν σεμινάρια εκπαίδευσης στην διοίκηση επιχειρήσεων.

           

           

Γ. Αμοιβές Προσωπικού

 

            Οι μισθοί των υπαλλήλων υπολογίζονται σε  32.000€ το χρόνο.

           

 

IV. Σχέδιο Οικονομικής Διαχείρισης

 

Α. Προϋπολογισμός έναρξης

 

            Το κατάστημα το νοικιάσαμε 1200€ το μήνα.

Τα έξοδα που κάναμε για την διακόσμηση του καταστήματος και την διαμόρφωση του χώρου πάρκιν ήταν 15.000€.

 

 

Β. Προϋπολογισμός λειτουργίας:

 

 

Το ενοίκιο μαζί με τα πάγια έξοδα λειτουργίας της επιχείρησης ανέρχονται στις 24.000€ το χρόνο.

            Ειδικά για την πρώτη χρονιά τα έξοδα θα ξεπεράσουν τα 35.000€ συμπεριλαμβανομένων όλων των δαπανών.

            ( Συνδρομές, δωρεές, Ασφάλιση πυρός, κλοπής και ζημιών προς τρίτους, Διάφορες και απρόβλεπτες δαπάνες, Αμοιβές λογιστών, Αμοιβές φοροτεχνικών συμβούλων, Αμοιβές δικηγόρων και άλλων συμβούλων, Προβολή και διαφήμιση ).

 

 

V. Συμπληρωματικά στοιχεία / παραρτήματα

     

Αντίγραφα φορολογικής δήλωσης των κυρίων μετόχων για τα τελευταία τρία έτη

Στοιχεία προσωπικής και οικογενειακής κατάστασης

Αντίγραφο του (υπό διαπραγμάτευση) μισθωτηρίου συμβολαίου για επαγγελματική στέγη

Αντίγραφα αδειών (πολεοδομίας κ.λπ.) και άλλα νόμιμα έγγραφα σχετικά με την εν λειτουργία επιχείρηση

Βιογραφικά σημειώματα των κυρίων μετόχων

 

 

 

 

 

3. Οι τρόποι οργάνωσης μιας επιχείρηση αναφέρονται στο στάδιο της αρχικής εισόδου μιας επιχείρησης στην αγορά και κατόπιν στην λειτουργική οργάνωση της δομής της επιχείρησης.

Όλες οι μορφές οργάνωσης επιχείρησης μπορεί να εφαρμοστούν γύρω από ένα προϊόν που αποτελεί τεχνολογική καινοτομία (π.χ. περίπτωση κινητής τηλεφωνίας ).

Τα περιθώρια επιχειρηματικής δράσης είναι τεράστια στην περίπτωση που το νέο προϊόν γίνει αποδεκτό και βρει ευρεία απήχηση ( κινητό τηλέφωνο ).

Ένας μεγάλος αριθμός επιχειρήσεων μπορεί να στηθεί καλύπτοντας διαφορετικά γεωγραφικά διαμερίσματα.

Μπορούν να οργανωθούν επιχειρήσεις που να δραστηριοποιούνται στο ίδιο αντικείμενο στοχεύοντας όμως σε μερίδια αγοράς εξειδικευμένων αναγκών ( στολισμένα κινητά με πολύτιμες πέτρες ).

Η δικαιόχρηση βρίσκει την απόλυτη εφαρμογή της στην περίπτωση επιχειρηματικής δράσης με τέτοιου τύπου προϊόντα.

Η εξαγορά μιας υπάρχουσας επιχείρησης είναι και αυτή μια πρακτική που αποτελεί μια καλή αρχή για επιχειρηματική δράση.

            Αν θέλουμε να αναφερθούμε στην εσωτερική δομή της οργάνωσης μιας επιχείρησης, μπορούμε να επικεντρώσουμε τις προσπάθειές μας για βελτίωση στους επιμέρους τομείς ώστε να έχουμε το αποδοτικότερο αποτέλεσμα.

Η οργάνωση μιας επιχείρησης με βάση τα λειτουργικά της τμήματα περιλαμβάνει τμήμα έρευνας και ανάπτυξης, τεχνικό, παραγωγής, μάρκετινγκ, ανθρώπινων πόρων, χρηματοοικονομικό.

            Τα σημεία που είναι τα σημαντικότερα και πρέπει να επικεντρωθούμε σε μία προσπάθεια οργάνωσης επιχείρησης είναι:

            Αν το προϊόν ή η υπηρεσία που θέλουμε να προωθήσουμε είναι καθιερωμένα.

            Αν οι γνώσεις, η εκπαίδευση και η τεχνογνωσία που έχουμε γύρω από αυτά τα προϊόντα ή

υπηρεσίες είναι επαρκείς .

            Αν η ιδέα αυτή έχει εφαρμοστεί από κάποιον άλλο με επιτυχία ή όχι.

            Αν θα ανήκουμε σε κάποιο υποστηρικτικό δίκτυο.

            Αν το μερίδιο της αγοράς αφήνει περιθώρια για νέες επιχειρήσεις.

            Η περιοχή και το σημείο λειτουργίας της επιχείρησης πρέπει να είναι τα κατάλληλα.

            Το ύψος του κεφαλαίου που διαθέτουμε πρέπει να ανταποκρίνεται στο είδος της επιχειρηματικής δραστηριότητας που έχουμε σκοπό να επιλέξουμε.

            Το επιχειρηματικό ρίσκο πρέπει να είναι μειωμένο και ας μην αφήνει περιθώρια μεγάλων κερδών.

            Να επιλεγεί το είδος της επιχειρηματικής δραστηριότητας και με την σκέψη της δυνατότητας πώλησης της επιχείρησης όταν οι περιστάσεις το απαιτούν.

 

ΙΩΑΝΝΗΣ Γ. ΜΑΥΡΟΣ